Ατενίζοντας με αισιοδοξία το μέλλον, δημιουργούμε σελίδες ελπίδας και προοπτικής για το αύριο... το αύριο που ανατέλλει και φτιάχνουν οι νέοι για τους νέους!Στους δρόμους της Ραφήνας και του Πικερμίου,στις τοπικές κοινωνίες της Ανατολικής Αττικής,σε κάθε θέμα που άπτεται της καθημερινότητάς μας και χρειάζεται παρέμβαση θα είμαστε εκεί...να σχολιάζουμε και να διεκδικούμε!

ΕΠΕΝΔΥΣΤΕ ΣΕ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΪΚΑ

Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2012

Χάνουμε έναν ακόμη αγωγό από έλλειψη πειθούς!


Δεν έχει εισαχθεί τίτλος

Το κοινοτικό έντυπο EurActiv δημοσιεύει άρθρο με τίτλο: «Η ελληνική κρίση ακυρώνει το σχέδιο του αγωγού ITGI», το οποίο αναφέρεται στην απόφαση του Αζερμπαϊτζάν να αποκλείσει έναν από τους κύριους πλειοδότες της εταιρείας Shah Deniz επειδή ανησυχούσε για το εάν η ελληνική ΔΕΠΑ θα είναι σε θέση να συνεχίσει το έργο.
Όπως ειδικότερα σημειώνεται, η κοινοπραξία που εκμεταλλεύεται την αζέρικη πλατφόρμα φυσικού αερίου Shah Deniz μείωσε τον αριθμό των πλειοδοτών οι οποίοι ανταγωνίζονται για την κατασκευή υποδομών για τη μεταφορά αερίου στην Ευρώπη, επιλέγοντας το σχέδιο της ελβετό-ιταλικής εταιρείας ΤΑΡ αντί του σχεδίου της ανταγωνίστριας εταιρείας ITGI (Ελλάδα-Τουρκία-Ιταλία), ανακοίνωσε το Reuters. Ο αγωγός ITGI είχε προταθεί από την ιταλική εταιρεία Edison και την ελληνική ΔΕΠΑ. Πηγές αποκάλυψαν στο EurActiv ότι τo το Αζερμπαϊτζάν αμφιβάλλει αν κάτω από τις συνθήκες της κρίσης, η Ελλάδα θα καταφέρει να συνεχίσει με το έργο.
Η κοινοπραξία θα προτιμούσε να συνεργαστεί με την TAP αν αποφασίσει να μεταφέρει το αέριο μέσω της Τουρκίας στην Ιταλία, δήλωσε εκπρόσωπος της BP στο EurActiv στις 20 Φεβρουαρίου.
Ο αγωγός ΤΑΡ θα συνδέεται με το ελληνικό δίκτυο στο ύψος της Κομοτηνής και διερχόμενος από την Αλβανία θα καταλήγει κοντά στην περιοχή San Foca στην Ιταλία. Επιχειρηματικές πηγές αποκάλυψαν στο EurActiv ότι το μειονέκτημα της TAP είναι η έλλειψη διακρατικής συμφωνίας για τη διαδρομή μέσω Ελλάδας, Αλβανίας και Ιταλίας. Αναφορά γίνεται μόνο σε μια συμφωνία του 2009 μεταξύ Ιταλίας και Αλβανίας.
Σε κοινή δήλωση με το Υπουργείο Περιβάλλοντος της Ελλάδας, η Ιταλία είπε ότι οι δύο χώρες επαναβεβαιώνουν την υποστήριξή τους στον αγωγό ITGI, ανέφερε το Dow Jones. Ο αγωγός ITGI είναι όμως παρελθόν. Εκπρόσωπος της BP είπε στο Reuters ότι αρχικά υπήρχαν 4 επιλογές και τώρα έμειναν οι 3. Δεν ονομάτισε τις 3 επιλογές, αλλά εκτός από την TAP, οι άλλοι πλειοδότες είναι ο Nabucco και η SEEP(Shell).
Ο Kjetil Tungland, Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΑΡ, ανακοίνωσε ότι: «Ανυπομονούμε για την πρόοδο του έργου της TAP μαζί με την κοινοπραξία Shah Deniz και τις κυβερνήσεις της Ιταλίας, της Αλβανίας και της Ελλάδας. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η ΤΑΡ παραμένει ένας ισχυρός αντίπαλος για να κερδίσει την προσφορά για τη μεταφορά του αερίου της Shah Deniz ΙΙ στην Ευρώπη».
Προσωρινή χαρακτηρίζει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ Χάρης Σαχίνης την απόφαση της Κοινοπραξίας που διαχειρίζεται το κοίτασμα φυσικού αερίου Σαχ Ντενίζ του Αζερμπαϊτζάν να αποκλείσει τον αγωγό Τουρκίας – Ελλάδας – Ιταλίας (ITGI) από τις διαπραγματεύσεις για την επιλογή του αγωγού που θα μεταφέρει αζέρικο αέριο προς την Ευρώπη.
«Είμαστε πεπεισμένοι ότι το έργο ITGI αποτελεί την καλύτερη λύση για το άνοιγμα του Νοτίου Διαδρόμου και την εξαγωγή φυσικού αερίου στην Ευρώπη από το Αζερμπαϊτζάν ή άλλη χώρα παραγωγής φυσικού αερίου», αναφέρει σε δήλωσή του.
Παρόλα αυτά, στο σκηνικό εμφανίζεται και η εταιρεία ΤΑΝΑΡ, «η οποία μπορεί τελικά να αλλάξει την αντίληψη των εναλλακτικών προμηθειών φυσικού αερίου στην Ευρώπη», ανέφεραν τα ρώσικα ΜΜΕ. Αξιωματούχος του Baku, είπε ότι σχεδιάζει να υπογράψει σύντομα συμφωνία με την Τουρκία για τη δημιουργία της ΤΑΝΑΡ, με επικεφαλής την αζέρικη κρατική εταιρεία πετρελαίου SOCAR η οποία θα μεταφέρει φυσικό αέριο μέσω Τουρκίας στα σύνορα με την υπόλοιπη Ευρώπη.

από το http://www.e-dragoumanos.eu

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου